Preluat de Unimedia
În pofida ultimelor declaraţii nu doar a lui ÎPS Marchel, ci şi a mai multor oameni religioşi, politici sau chiar de rând, propun să discutăm la tema Crăciunului, când totuşi îl sărbătorim, pe 25 decembrie sau pe 7 ianuarie? De ce? Europa serbează pe 25, Moldova pe 7, vrem în Europa, cum rezolvăm dilema dată? Cum ajungem la un numitor comun?Opiniile, părerile, dovezile şi tot ce aveţi de spus, le puteţi scri în comentarii:
"De dragul unei idei"
Acum o săptămână

Un comentariu:
1. Europa reprezintă o lume de credinţă străină nouă, de aceea aspiraţiile politice pro-europene nu trebuie să aibă nici o legătură cu cinstirea sărbătorilor ortodoxe (România şi Bulgarea nu sărbătoresc Paştile odată cu europenii, chiar dacă au aderat la UE. Crăciunul pe stil nou în aceste două state este sărbătorit de mai multe decenii, încă de pe vremea comunistă)
2. Tradiţia ortodoxă ne spune că schimbările lumeşti nu trebuie să fie legate de biserică, precum a fost schimbarea calendarului. Reforma calendaristică a fost impusă cu forţa şi a fost o măsură anti-naţională (a se vedea promotorii reformei şi lojele din care făceau parte)
3. În România, peste un milion de ortodocşi, au păstrat tradiţia strămoşească şi sărbătoresc Naşterea Domnului la data cuvenită - 7 ianuarie. Deci argumentul cu apropierea de românii din Ţară prin serbarea la 25 decembrie cade.
4. A fi român înseamnă întâi de toate a fi un bun ortodox, adică a fi un păzitor credincios al tradiţiei bisericii ortodoxe, care în anul 325 d.Hr. a stabilit clar calendarul de care trebuie să se conducă tot omul binecredincios.
Trimiteți un comentariu